Unde am întâlnit acest model mental: University of Berkshire Hathaway – Annual Shareholder Meeting
Definiție: ”Este de departe mult mai avantajos să cumperi un activ excepțional la un preț bun decât un activ bun la un preț excepțional.” Warren Buffett
Exemplul 1: Piața mașinilor second hand.
Un chilipir îți va aduce satisfacție o singură data: la achiziție. Problemele care apar vor șterge însă repede bucuria acestei achiziții.
Exemplul 2: Promoțiile
Promoțiile speculează psihologia cumpărătorilor nesofisticați, care sunt atrași mai degrabă de scaderea spectaculoasă (și uneori aparentă) a costului unui bun / serviciu, decât de utilitatea lui și valoarea adăugată.
Urmează explicații mai lungi, care necesită un pic de atenție!
Exemplul 3. ROI
Cateva cuvinte despre dl. ROI aka Return on Investment (Recuperarea Investitiei). ROI este un criteriu de performanță a investiției care ne ajută să comparăm investiții diverse. Pentru a calcula rentabilitatea investiției, câștigul (sau rentabilitatea) unei investiții este împărțit la costul investiției. Rezultatul este exprimat ca procent sau raport.
ROI = (Valoarea actuală a investiției – Costul total al investiției) / Costul investiției
Să presupunem că acum câțiva ani ai cumpărat 10 unități de fond cu 1000 euro (la un fond de investiții, de exemplu). Dacă prețul unităților este astăzi 1300 euro, înseamnă că ROI este egal cu (1300-1000) / 1000 = 30%.
Pentru investiții imobiliare, ROI se calculează ușor diferit:
ROI = (Profit – Costul total al investiției) / Costul investiției
Acum vom putea compara doua (sau mai multe) optiuni de investiți. Cea mai simplă metodă este de a compara valorile ROI, având grijă să folosești același interval de timp pentru calcul.
De exemplu, să presupunem că ai investit 1 000 de euro în ABC S.A. în 2017. Ai vândut apoi acțiunile pentru un total de 1 200 de euro un an mai târziu. Pentru a calcula rentabilitatea acestei investiții, împarți profiturile nete (1 200 euro – 1 000 euro = 200 euro la costul investiției (1 000 euro). Obții un ROI de 200 euro / 1 000 euro egal 20%.
Să presupunem că ai investit, de asemenea, 2 000 de euro în GG S.A. în 2014. Ai vândut apoi acțiunile pentru un total de 2 800 de euro în 2017. Rentabilitatea investiției deținute în GG S.A. ar fi de 800 euro / 2 000 euro sau 40%. Acum, stai și te gandești: care dintre cele 2 investiții a fost mai rentabilă pentru tine? Deși la prima vedere GG S.A. a adus un ROI de 40% față de 20% ai lui ABC S.S., trebuie să ținem cont că intervalul de timp necesar obținerii unui ROI de 40% a fost triplu față de obținerea celui de 20%.
Pentru corectitudine, ai putea ajusta rentabilitatea investiției pentru un singur an. Deoarece rentabilitatea totală a investiției a fost de 40 la sută, pentru a obține rentabilitatea anuală medie a investiției vei împărți 40 la sută la 3 pentru a produce 13,33 la sută anual. Cu această ajustare, se pare că, deși a doua investiție a adus mai mult profit, prima investiție a fost de fapt alegerea mai eficientă.
Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii pe acest website, iti exprimi acordul pentru utilizarea acestora.
WhatsApp us
Privacy settings
Politica de confidentialitate
Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii pe acest website, iti exprimi acordul pentru utilizarea acestora.
NOTE: These settings will only apply to the browser and device you are currently using.
Cookie-urile de statistici
Ne ajuta sa intelegem modul in care vizitatorii interactioneaza cu site-ul web, prin colectarea si raportarea informatiilor in mod automat. Ele pot furniza informații referitoare la numărul de vizitatori si timpul (în medie) petrecut pe o anumită pagină.
Cookie-urile necesare
Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii pe acest website, iti exprimi acordul pentru utilizarea acestora. Pentru mai multe detalii, va rugam sa accesati sectiunea Termeni & conditii